Quantcast
Browse latest Browse all 5

Monschau, Eifel, Printen

$

a po wędrówkach na szlakach – jak najbardziej zasłużona tarta ryżowa ;)

Ten weekend, już któryś z kolei, stał pod znakiem wędrówek. Po górach Eifel i po szlakach przez belgijski park krajobrazowy Hautes Fagnes/Hohes Venn. O tym ostatnim i jego fantastycznych wrzosowiskach pisałam już kilka razy: tu i tutaj. O paśmie górskim Eifel wspominałam przy okazji wpisu o miasteczku Monschau. Dlatego tym razem kilka fotograficznych impresji  z tego malowniczego miasteczka, położonego w dolinie rzeki Rur. Z naszą rzeką Ruhr nie ma ona niczego wspólnego ;) A że pogoda była świetna, to i zdjęcia ze spaceru po Monschau pokazują je od innej, słonecznej strony…

Jak już kiedyś wspominałam, Monschau to również pyszne akwizgrańskie Printen, które uwielbiam. Całą sobotę wędrowaliśmy pilnie, ale pod wieczór zeszliśmy do miasteczka, aby w fantastycznej piekarni, którą odwiedzamy, jak tu jesteśmy, zakupić owe pyszności w różnych smakach. Zrobiło się jednak późno, więc szybko gnaliśmy do piekarni. Po drodze musieliśmy jeszcze wybrać pieniądze z bankomatu… Do piekarni dobiegliśmy w ostatniej chwili, pani już ją zamykała…. Mina mi zrzedła. Na Printen cieszyłam się już od jakiegoś czasu. Pani jednak była tak miła, że kazała nam iść po gotówkę, a ona w  tym czasie zapakowała nam Printen… Wieczór był uratowany.  Tak więc, jeśli kiedyś będziecie w Monschau (albo w Akwizgranie), a lubicie pierniki o różnych smakach i z różnymi dodatkami, to zaglądnijcie do piekarenek. Sama zapach Was do nich zaprowadzi, a w środku to po prostu kolorowy zawrót głowy. Jest w czym wybierać i przebierać ;)

A z soboty na niedzielę nocowaliśmy w Belgii, więc zaglądnęliśmy również do naszej ulubionej belgijskiej piekarni i oczywiście tarta ryżowa (pamiętacie zapewne moją pochwałę ryżu ;)) została zakupiona. Sztuk 2, jedną spałaszowaliśmy na śniadanie, drugą po wędrówkach na kolację ;) To była uczta dla podniebienia ;)

Narobiłam Wam apetytu? Jeśli tak, to smacznego tygodnia! :)